De zeeschildpad

Welkom in de groep Zeeschildpad!
In de groep Zeeschildpad zitten 14 kinderen en werken er  2 juffen; Juf Cathelijne en juf Miriam en 2 onderwijsassistenten; Juf Emke en Meester Mark
Hoe ziet onze dag eruit? 
We beginnen de dag altijd met een begroeting en een gezamenlijke start door het bekijken van de kalender en het dagprogramma. Daarna doen we het PAD-rondje waarin iedereen kort vertelt hoe het met hem/haar gaat aan de hand van een emotiekaartje
In de ochtend staan de vakken rekenen, spelling en lezen vast op het programma. Bij deze vakken werken we in niveaugroepen zodat de kinderen zo goed mogelijk op hun eigen niveau kunnen leren. De chromebooks zetten we in voor extra oefening en herhaling.
Vervolgens gaan we verspreid over de week aan de slag met taal, begrijpend lezen geschiedenis (Brandaan), aardrijkskunde (Meander) of natuur (Naut), PAD-les, Engels, verkeer, schrijven, muziek, tekenen of handvaardigheid en zelfstandig werken. Deze lessen worden klassikaal aangeboden
Tussendoor hebben we twee keer pauze waarbij we ook buiten spelen, één keer in de ochtend en één keer in de middag
Voor de ochtendpauze kunnen de kinderen een stuk fruit kiezen uit de fruitkraam en in de klas kunnen ze kiezen uit een glas melk of een glas jus d’orange
Op woensdag krijgen ze een lekker broodje van school. Dat kan een eierkoek zijn of een krentenbol of…
In de klas staat een knikkerpot waarin knikkers gedaan worden als iets erg goed gaat. De hele klas heeft een beloning wanneer de knikkerpot vol is en wanneer we een doel hebben behaald van het Leren Leren bord.
Een beloning is bijvoorbeeld een keer vrijspelen, een film kijken of een dag met een extra mooie pen schrijven of………..
Gymles 
Op dinsdag wordt de gymles gegeven door de vakleerkracht meester René. Op vrijdag krijgen de kinderen gym van de juffen.
De kinderen hebben gymkleding en gymschoenen nodig en krijgen een gymtas van school. De gymspullen blijven op school en worden mee naar huis gegeven bij elke vakantie om gewassen te worden.
Verjaardagen 
De verjaardagen van de kinderen vieren we met een gezellig moment in de ochtendpauze. De jarige mag een digitale taart versieren en wordt toegezongen door de klas. Ook mag hij/zij een mooie kaart uitzoeken die in de keuken komt te liggen en waar de andere collega’s een felicitatie op schrijven. Ten slotte mag ook nog gegrabbeld worden in de grabbelton van school.
Trakteren mag maar is zeker geen verplichting!
Leren Leren 
Elke dag staat een doel centraal van ‘Leren leren’ en ‘Leren sociaal gedrag’. Dit zijn vaardigheden die je nodig hebt om goed te kunnen werken en leren en goed om te gaan met anderen. Bijvoorbeeld: omgaan met uitgestelde aandacht, samenwerken, plannen, evalueren, feedback geven en omgaan met kritiek. Als een doel behaald is vieren we dat ook met een leuke activiteit.
Sociaal-Emotionele ontwikkeling. 
We geven les middels het PAD programma. De PAD-lessen gaan over soorten gevoelens, het omgaan met gevoelens bij jezelf en anderen en het leren oplossen van problemen.
In onze klas oefenen we ook de hartcoherentie-methode voor kinderen. De kinderen leren en oefenen een ademhalingstechniek waardoor het lichaam in een rustige modus komt en blijft. Door die rust in het lichaam kun je beter nadenken, reageer je vriendelijker en voel je je beter.
Jufffen en onderwijsassistenten
Wie er wanneer werkt staat in onderstaand schema
In de groep werken 2 juffen , Juf Cathalijne en juf Miriam en 2 onderwijsassistenten, Juf Emke en meester Mark
Maandag
Juf Cathelijne en juf Emke
Dinsdag
Juf Cathelijne en juf Emke
Woensdag
Juf Cathelijne en meester Mark
Donderdag
Juf Miriam en juf Emke
Vrijdag
Juf Miriam en juf Cathelijne
 
Contact 
De leerkrachten zijn bereikbaar via de Parro-app en telefonisch op het school nummer 0118-627407 na 14.15 uur. Onder schooltijd is de administratie bereikbaar.
Via de mail kan ook: c.hoogedoorn@ozeo.nl  en m.wasterval@ozeo.nl